Tasik Melati

Tasik Melati
Nyaman dan Tenang

Selasa, 12 Julai 2011

Ayer Hitam

Sebut aje Ayer Hitam Johor pasti ramai yg tahu,tahu bukan sbb lain tapi tmpt membeli dan blah..
Tmpt ni memang terkenal dgn bunga palsu,pasu,patung,kerepek,tilam "gulung",peralatan pengantin,buah-buahan dan pendek kata utk benda perhiasan memang "melambak" disini..

Jika kita keluar TOL Ayer Hitam pasti jumpa simpang 3,ambil kiri jln sikit jumpa simpang 4,masuk kiri pandanglah sekitarnya pasti anda teruja krn bergantung2 bunga dan anak patung disitu sesiapa yg berangan utk membeli pakaian lupakan aje memang tak jumpa.

Rasanya bercerita tampa gambar tak menarik nnti kata "gebang" yooo.
Dibawah ni saya sertakan beberapa gambau yg sememangnya setiap kali pi Batu Pahat pastinya Ayer Hitam disinggah untuk membeli "Ubi Kemili" sekilo dlm RM6-7 shj.mula2 tertipu juga maklumlah tak penah singgah kena "sembelih"sekilo RM14..sampai sekarang saya pangkah kedai tu...

Suasana gerai buah-buahan.


Hiasan utk digantung.

Kedai ni sebelah kiri selepas lampu isyarat arah ke Batu Pahat.
Murah tu...ini utk anak dara atau maknya...jika pandai cari kedai anda boleh dpt "beruang"agak sedang besar mcm budak 3thn dgn harga RM50.00,jika letak kat kerusi kereta pasti gempak....


Siaplah sapa bawa anak kocik...memang kocik lah duit yg tinggal.
Kapal ni tak pasti berapa harga tapi murah rasanya...
Haaa..yang ni kat CM dekat 1K tapi kat sini dah tanya 599.00 boleh kurang kpd 520.00 katanya..Kita boleh pasang sendiri.baru syok jika dibandingkan dah disiapkan.TAPI berbaloi ke....jika hobi up to u lah..
Jika pandai bodek dpt murah..tapi tgk org yg jual gak,cari kedai yg suam2 kuku,cari pelayan drp indon pasti dpt murah sbb mereka nak lakukan juga brg yg dijual jika tak bos marah knp duit dpt sikit..

Jadi kesimpulannya pasu bunga murah lagi di Sg.Buloh (pandangan peribadi saya sbb saya tinggal d sg.buloh)kerepek2 tu jika hendak beli baik beli di pekan dkt dgn UTHM disitu memang khas jual produk org kg.murah-murah...ada yg kata tmpt lain murah tp adat lah org berniaga yg ini murah yg itu dimahalkan,pandai2lah cari...hiasan yg dijual boleh tahan harganya kata menteri mampu milik dan sesiapa yg nak buat kenduri kahwin peralatan bunga2 memang byk bahkan beg "berkat" utk tetamu teramat murah.